HTML

Miénk

Radikál, szociál, globkrit, közösség, világpol, részvétel, környezetvédelem, öko, erdő, tudatosember.

Van a kicsu, aki vezette egy ideig a Szabad Föld Online zöldrovatát, most inkább leül a tűz köré és közösséget vállal. És ír arról, hogy mi hogy van, és hogy lehetne.

És van a gergo, aki a zöldhatáron és a civil pályán érzi jól magát.

Beszélgessünk.

Köszi

szajmonnak a header-képért, amit kicsit megbütyköltünk

Receptgyűjtemény: a buliról maradt

2010.02.14. 21:40 :: kicsu

Lakásavatót tartottunk pénteken, igen vegyes társasággal, amiben volt vegan, fogyókúrázú, candida-diétás is, töprengtünk hát egy ideig az étlapon. A buli végül elég jól sikerült, és a kaja is majdnem teljesen elfogyott, a recepteket meg annyian kérték, hogy úgy gondoltam, bedobom a közösbe: innen mindenki kigyűjtheti, még az is, aki nem volt ott. Bizonyítékul, hogy húsmentesen, cukormentesen is lehet finom ételeket előállítani, meg egy csokis süti azoknak, akik mégiscsak a kalóriabombára szavaznak.

Spenótos mártogatós (erről nincs fotó)

Belekerült:
- 3-4 gerezd fokhagyma
- fél zacskó (20-25 dkg) fagyasztott spenótpüré
- egy zsemle (opcionálisan korpás, rozsos, teljes kiőrlésű, satöbbi)
- 5-10 dkg feta sajt
- némi tej

Kevés forró olajba reszeltem a fokhagymát, picit pirítottam, aztán rádobtam a spenótot. Amíg Gergo kevergette, meglangyosítottam némi tejet, pont annyit, amennyibe bele lehet tunkolni egy darabjaira szaggatott zsemlét. Amikor ez felszívta a tejet, beleaprítottam az addigra felolvadt spenótba, utánaöntöttem a tej maradék cseppjeit, sóztam, főztem picit és hozzámorzsoltam a fetát, majd pár perc kevergetés után elzártam. Egy müzlistálnyi adag született, kenyérre kenni, kekszet belemártogatni, ilyesmikre alkalmas.

Zöldséges madras (vegan)


Belekerült:
- egy nagy fej vöröshagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 kg sütőtök
- 2 kisebb cukkini, összesen úgy 40-45 dkg
- 3 közepes krumpli
- 2 répa
- egy üvegnyi/konzervnyi főtt csicseriborsó (a kaiser's-ben vettük)
- (nagyjából) 4 dl kókusztej (teszkóból vagy speckó boltból)
- 3 ek. madras fűszerkeverék (teszkóból vagy speckó boltból)

A főzés rendhagyó módon a fűszerrel indul: némi olajban lepirul mind a három evőkanálnyi, aztán ugyanezt teszi a hozzáaprított hagyma és fokhagyma is, majd következő fázisban a falatnyi darabokra vágott répa és krumpli. Ha a pirulásból már elég, megsózzuk a cuccot és felöntjük némi vízzel, főzzük pár percig, aztán jön bele a szintén falatnyira darabolt sütőtök és cukkini. Még egy kis víz, itt hajlamos az ember túlzásokba esni, ezért lett a miénk is végül olyan híg, amilyen. Épp csak annyi kell, amennyiben kellemesen megpárolódik és sűrű szaftot növeszt. Mikor már akár kész is lehetne, hozzádobjuk a konzervből kiszórt és leöblített csicseriborsót, kettőt keverünk rajta, felöntjük a kókusztejjel és még két keverés után kész. Hozzá jó a rizs, akár barna, akár fehér, de szerintünk kuszkusszal is menő lehet (mi a Lehel csarnok reformboltjában szerezzük be). A fenti mennyiségek óriási adagot eredményeznek, két ember a töredékéből is jóllakik - ja és az eredeti recept innen: http://zefcook.blog.hu/2009/11/26/zoldsegmadras

Reform almáspite (vegan)


Belekerült:
- 20 dkg liszt, vegyesen teljes kiőrlésű rozs- és fehér finom-
- 10 dkg növényi margarin
- úgy 1,5 kg savanykás alma (esetünkben jonatán)
- valamennyi darált dió
- valamennyi fahéj

Az almákat a buli előtti nap meghámoztuk és felszeleteltük, a pitébe nem került részeit bedaráltuk és megettük, lásd az eggyel korábbi posztot. A szeleteket meglocsoltuk citromlével, hogy ne barnuljanak be, meg hogy kapjon még egy lökést a savanykás íz, aztán eltettük aludni. Másnap a lisztből, a margarinból és egy kis vízből előállítottam a tésztát. Ennél fontos, hogy minden összetevő nagyon hideg legyen, úgyhogy a margarint is, a vizet is érdemes hűtőben tárolni az akció előtt. A liszteket ránézésre kevertem, a húsz deka nagyjából kétharmada volt teljes kiőrlésű, emiatt végül kevesebb víz is fogyott, mint korábban, amikor csak finomliszttel gyártottam a tésztát (akkor 1 dl volt a vízadag). Szóval a három összetevőt összegyúrtam és újabb hűlésre betoltam a hűtőbe, majd fél órával később kettévágtam a tésztát és két korongot sodortam belőle. A rozsliszt miatt a tésztával elég nehéz dolgozni, nem árt óvatosnak lenni és bőszen lisztezni a gyúródeszkát. Az egyik koronggal kibéleltem a kimargarinozott, 24 cm-s kerek sütőformát, a tésztát megszórtam darált dióval, aztán belepotyogtattam a jó sok fahéjban megforgatott almaszeleteket. Félúton került bele még egy adag dió és még egy kis fahéj, a tetejére pedig a másik korongnyi tésztából vágott csíkokból lett rács. Épphogy előmelegített sütőben, viszonylag alacsony fokozaton (nálunk 4-esnek hívják) nagyjából 25-30 perc alatt sült meg.

Bögrés holdsüti



Belekerült:
- 2,5 bögre finomliszt
- negyed bögre kakaópor
- 4 tk. sütőpor
- 1 tk. fahéj
- 10 dkg vaj
- 1 bögre barnacukor
- 1 tojás
- 1,5 bögre tej
- 10 dkg tejcsoki
- 10 dkg étcsoki

Először a lisztet, kakaót, sütőport, fahéjat keverjük össze, aztán a vaj segítségével morzsásra morzsoljuk, majd jön a cukor, aztán a tejjel kikevert tojás, végül a gőz fölött megolvasztott tejcsoki. Az összekevert masszát eredetileg muffinnak szánta a receptíró, de nekünk nem volt olyan formánk, úgyhogy egy kb. 18x30 centis tepsibe öntöttük a tésztát, most már tudjuk, hogy ennél nagyobba kellett volna, mert így túl magasra nőtt. A pitével együtt sült, azonos idő alatt, azonos hőfokon, de tűpróbával könnyen tesztelhető a süti, aminek a tetejét a sütés után gőz fölött olvasztott étcsokival vontuk be. Azért hívják holdasnak, mert pogácsaszaggatóval hold alakúra kellett volna alakítani, hogy épp olyan legyen, mint amikor először ettem ilyet, de a magas tészta miatt ez a terv végül kútba esett - sebaj, legközelebb ügyesebbek leszünk.

Ezúton köszönjük mindenkinek, aki hozzájárult az ételekhez és a bulihoz, ha megkapjuk az engedélyt, a többiek receptjeit is közzétesszük itt a Tudatosan Táplálkozó olvasók kedvéért, akik evés közben végig tudják, hogy esznek.

(A vállalhatatlan fotókról tudunk, az alkoholt tesszük felelőssé.)

Szólj hozzá!

Címkék: alma konyha étel vega főzés recept zöldség sütés vegan

A bejegyzés trackback címe:

https://foldoninnen.blog.hu/api/trackback/id/tr91758635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása